Leverans och returvillkor

 

Leveransinformation & Fraktavgift
Alla varor skickas med vår distributör. För frakt tillkommer en fast avgift på 50 kr per order.


Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på info@hozelock.se för vidare instruktioner. Vid återsändelse av en felaktig, defekt eller felexpedierad vara står Hozelock för eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.

Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN). 


Bytesvillkor
Vid byte av vara, var vänlig kontakta oss på info@hozelock.se innan du returnerar varan till oss. Du som kund står själv för returfrakten.

Retur, Ångerrätt & 100% nöjd kundgaranti!
Hozelock tillämpar att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. Kontakta oss på info@hozelock.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.


Transportskada
Transportskada anmäls till det utlämningsställe där du hämtat ut varorna eller till transportören. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och emballage) till utlämningsstället för en skadeanmälan.

Om varan kommit bort ska du omedelbart anmäla detta till oss.