Information
Köpvillkor
Priser
Alla priser är i SEK inkl 25% moms. Priset som gäller är det som är angivit då du som kund gör din beställning.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Beställning
Har något blivit fel i din beställning bör du omedelbart kontakta oss via e-mail, info@hozelock.se eller telefon, 031-28 97 20.
Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Hozelock behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Betalning
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Outlösta paket
För paket som inte löses ut inom 30 dagar, förbehåller sig Hozelock rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Force Majeure
Hozelock är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Övrigt
Hozelock reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande våra produkter via mail, info@hozelock.se.