Köpvillkor

Allmänt

Vi på Hozelock har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss på info@hozelock.se

 

Hozelock AB

Box 1119

436 23 Askim

 

Telefon 031-28 97 20

info@hozelock.se

www.hozelock.se

 

Priser
Privatkund - Alla priser är i SEK inkl 25% moms. Priset som gäller är det som är angivit då du som kund gör din beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet.

Återförsäljare - Alla priser är i SEK exkl. moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

Beställning

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-mail. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings-och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-mail till info@hozelock.se eller ring 031-28 97 20.

Vissa produkter har ett minsta beställningsantal. Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Hozelock behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

 
Personuppgifter
Genom att genomföra ett köp eller registrera dig som kund samtycker du till att Hozelock AB behandlar dina personuppgifter i enlighet med dessa villkor.
Hozelock AB lagrar dina personuppgifter i syfte att administrera och hantera dina ordrar, kundtjänstärenden och för utskick av erbjudanden. 
Alla personuppgifter som Hozelock AB lagrar behandlas med största sekretess och i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204).

Betalning
Kortbetalning: Vi accepterar betalkorten t ex Visa, Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering.   

 
Fraktavgift

Alla varor skickas med vår distributör. Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar. För frakt tillkommer en fast avgift på 50 kr per order, oavsett vikt.

 

Transportskada
Transportskada anmäls till det utlämningsställe där du hämtat ut varorna eller till transportören. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och emballage) till utlämningsstället för en skadeanmälan.

Om varan kommit bort ska du omedelbart anmäla detta till oss.

 

Outlösta paket
För paket som inte löses ut inom 30 dagar, förbehåller sig Hozelock rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.  

 

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på info@hozelock.se för vidare instruktioner. Vid återsändelse av en felaktig, defekt eller felexpierad vara står Hozelock för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.

Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN). 

 

Bytesvillkor

Vid byte av vara, var vänlig kontakta oss på info@hozelock.se innan du returnerar varan till oss. Du som kund står själv för returfrakten.

 

Ångerrätt + 100% Nöjd kundgaranti!
Hozelock tillämpar att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning. Kontakta oss på info@hozelock.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
 
Force Majeure
Hozelock är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.


Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användarens surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator. 

 

Övrigt
Hozelock reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande våra produkter info@hozelock.se